תכנון אסטרטגי / מפת דרכים - מוצר
- תרמיקס
- 1 בינו׳ 2017
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 19 בפבר׳ 2021
מרכיב המוצר בתכנון האסטרטגי כולל פעולות אופייניות על פי שלבי פיתוח המוצר ובמקביל להתקדמות המיזם:
שלב ראשון - אפיון המוצר. הגדרה ראשונית של המרכיבים והפעולות של המוצר.
שלב הבא - מוק אפ. יצירת דגם ויזואלי / הדמייה ללא הפונקציונליות של המוצר.
שלב הבא - גרסת "אלפא" (אב טיפוס). יצירת דגם ראשוני בסיסי של המוצר כולל פונקציונליות וויזואליות בסיסיות.
שלב הבא - גרסת "בטא". פיתוח מתקדם של המוצר, לאחר שיפור האב טיפוס. בשל לבדיקות אצל לקוחות.
שלב הבא - MVP - Minimum Viable Product. גרסת מוצר מלאה, אך עם מינימום ההכרחי של התכונות הנדרשות בשביל להשתמש במוצר. המטרה העיקרית לכך היא הגעה לשוק בעלות פיתוח נמוכה.
שלב הבא - גרסת השקה. מוצר המושק לשוק בגרסה מלאה ועובדת.
שלב הבא - גרסאות המשך. פיתוח של גרסאות נוספות משופרות של המוצר.
הערות:
יש להתאים לכל מיזם ולכל עסק את הפעילויות והשלבים שלו, שיכולים להיות שונים מהנ"ל.
התכנון האסטרטגי (בניית מפת הדרכים האסטרטגית) מבוצע לאחר שביצענו בדיקה ושיפור של ההיתכנות והגענו להיתכנות עסקית טובה למיזם בטווח הזמן...
מרכיב הפעילות בתכנון האסטרטגי, הכולל את פעולות הפיתוח, תפעול ושיווק של העסק, מבוצע על ידי - 1) אנשים (עבודה) או על ידי 2) מיכון (הון)....
מרכיב השוק בתכנון האסטרטגי כולל מספר פעולות אופייניות על פי שלבי התקדמות המיזם: שלב ראשון - מחקר שוק. ביצוע של מחקר שוק בקרב הלקוחות...
Comments